- Susipažinimas: kodėl mums rūpi mokėti konstruktyviai spręsti ir valdyti sudėtingas situacijas, atsirandančias bendraujant su pacientais? Kokias situacijas vadiname sudėtingomis konfliktinėmis? Konkrečių ir kasdienių pavyzdžių, atitinkančių grupės poreikius, tolesnei analizei pasirinkimas.
- Įprastų, dažniausiai pasitaikančių konfliktinių situacijų sprendimo būdų aptarimas.
- Sudėtingų situacijų aptarnaujant pacientus atsiradimo priežastys. Konflikto kaip proceso eiga: kada geriausia konfliktą spręsti?
- Paciento reakcijos valdymas ir mano (darbuotojo) reakcijos valdymas: kas svarbiau? nuo ko pradėti?
- Mūsų emocijos ir elgesys įtemptų situacijų metu. Mąstymo – emocijų – elgesio „grandinėlė”. Pykčiui palankūs mąstymo įpročiai.
- Keletas greitų streso ir pykčio suvaldymo metodų.
- Pacientų tipai pagal nepasitenkinimo reiškimo būdą. Konfliktiškos asmenybės ir jų elgesio stilius bei mąstymo įpročiai.
- Pacientų, ir darbuotojų dažniausiai naudojamos elgesio strategijos („pergalė bet kuria kaina“, prisitaikymas, vengimas, kompromisas, integracinio sprendimo ieškojimas) – kaip jų naudojimas įtakoja konfliktinių situacijų susidarymo tikimybę, taip pat jų eigą ir rezultatą. Psichologinis testas: kokios elgesio strategijos konflikto metu būdingos man? Aptarimas – kokiose situacijose kurios elgesio strategijos duoda geriausią rezultatą. Situacijų modeliavimas, inscenizavimas ir aptarimas.
- Transakcijų analizės modelio (pagal E.Berne) taikymas sprendžiant konfliktines situacijas. Kaip atrodo bendravimas iš „Tėvo“, „Vaiko“ ir „Suaugusiojo“ pozicijos. Ką sakome ir ką norime tuo pasakyti – paprastos ir „užslėptos“ transakcijos. „Psichologiniai žaidimai“ bendravime ir manipuliacijos. „Psichologinio aikido“ technika. Situacijų analizė ir pratybos.
- Kaip dirbti su pacientų skundais, kaltinimais ir nepasitenkinimu. Pacientų nepasitenkinimo neutralizavimo algoritmas. Darbas su pacientų prieštaravimais. Situacijų modeliavimas ir analizė.
- Asmeninio „dažniausiai naudojamų įrankių“ paketo pasiruošimas. Sudėtingų situacijų prevencijos ir valdymo priemonių aptarimas.
|